2019. november 28., csütörtök

Benzintakarékos vezetés, autógondozás - ami a fő helyekről kimaradt

Benzintakarékos vezetés,
autógondozás: "fiús"
téli polár üléshuzat,
pihe-puha popómelegítő
(saját készítés, saját fotó)

Mit tehet egy átlagember a saját szén-dioxid kibocsátása csökkentéséért akkor, ha közlekedik? Például minél többet tömegközlekedik, közösségi-közlekedik. Vagy kerékpározik, rollerezik, görkorcsolyázik. Vagy lábbuszozik a szomszédba. Vagy ha muszájból, megkerülhetetlenül mégis használja az autóját, akkor optimalizálja, megszervezi, megtervezi az útvonalát, és a vezetési stílusát. Ezzel kevesebb benzint fog elpöfékelni haladás közben. A benzintakarékos vezetés kialakításához nagyon jó gyakorlatias tippek olvashatók, például itt:

Igen ám, de ott van még az a benzin is, amit nem a haladás, hanem az évszakok és a napszakok váltakozása miatt használ el az autó többletként. Aki ezt nem érzékeli, próbálja ki, hogy mennyit fogyaszt a a jármű, ha egy zimankós téli héten minden reggel csak az autó berendezéseinek a használatával fűti fel a belső teret, és/vagy olvasztja le a jeget róla. És hogy mennyit fogyaszt a nyári hőségben légkondival, vagy nélküle! Ezért értelemszerűen lehet ezeket is csökkenteni! Azon túl, hogy megfelelően állítjuk be a hűtő-fűtő berendezések működését, hogy például kívülről vagy belülről keringesse a levegőt, például így:

Benzintakarékos vezetés és benzintakarékos autógondozás plusz

Gyakorlatias tippek!

  • Ha nincs fedett autóbeállónk, és ha tudjuk: télen, és esetenként még nyáron is érdemes letakarni az autót. Legalább az ablakokat és a külső tükröket - hogy ne kelljen jeget kapargatni se kézzel, se a fűtéssel. Reggel nem kevés időt is tudunk ezzel megtakarítani! Mivel a Földbarát blogon vagyunk, itt még szó lehet arról is, hogy a letakarásra használt ponyva nagyon jó minőségű és strapabíró legyen. Mert ha nem az, és gyorsan elhasználódik, akkor ugye szemetet termelünk vele...

  • Nyáron érdemes minél kevesebbet használni a légkondicionálót (ha van). Használjuk helyette az ablak-légkondit, amikor csak lehet! Hogy azért a komfortérzetből is megmaradjon valami, be lehet ruházni például ablak-légterelőbe. Egy ilyen eszköz mellett nagyobb sebességnél sem visz ki minket a nyitott ablakon a huzat. Remélhetőleg ez az alkatrész is jó minőségű, és sokáig fogja bírni a használatot, hogy ne legyen belőle hamar műanyagszemét.

    Meglepő: benzin fogyasztás csökkentése
    az autó megfelelő berendezésével -
    polár huzatú ülőpárna
    (saját készítés, saját fotó)
  • És ami szintén nem egy utolsó dolog, amiről eddig még sehol sem olvastam, ámde hobbivarrónőként magamtól rájöttem: fontos az ÜLÉSHUZAT is! Ebből ugyanúgy érdemes tartani télit és nyárit, mint a gumiabroncsból! Ha télen valamilyen melegítő hatású textilből (pl. polár) készült üléshuzatot, vagy akár csak egy ilyen huzatú ülőpárnát használunk, kevesebb benzinhasználat mellett is kevesebb eséllyel fogunk felfázni és aranyeret teremteni magunknak. Az ilyen textil aranyat ér ülésfűtés helyett is. Rögtön működik már amikor beülünk az autóba; nem kell várni a felmelegedésére, és nagyon kényelmes! Ha pedig a nyári üléshuzat egy kellemesen hűvösebb és világosabb színű textilből (nekem például dzsörzéből) van, kánikulában kevesebb benzinhasználat mellett is kevésbé fogunk megfőni az extrém módon felmelegedett, (többnyire fekete színű) autósülésben! Érezhető a különbség vele és nélküle! Ráadásul eddig minden üléshuzatunk, amiket magunknak varrtam, hosszú évek óta jól működnek, és még csak ki sem fakultak. Nem lesz belőlük hamar szemét. A rögzítő gumit ugyan kellett már cserélnem az egyikben, de az nagyságrendekkel kevesebb költség, és valószínűleg szemétként is sokkal kevesebb, mintha benzinnel oldottam volna meg azt az extrém-hőmérséklet tompítást, amit tudnak! Hab a tortán, hogy az egyedi üléshuzatok könnyen felismerhetővé is teszik az autót, ergo csökkentik a nemkívánt eltulajdonítások esélyét. Természetesen, ugyanezért ezekkel "rosszalkodni" sem lehet annyira közlekedés közben. :-)

Ui: már nem tudom, hol, de azt olvastam, hogy nappal, jó látási viszonyoknál, lakott területen ne égessük a tompított fényszórót, mert az is feleslegesen fogyaszt. Azóta, amikor ilyenre alkalmas a helyzet, én csak a helyzetjelző lámpát kapcsolom be. Így van is világítás, meg nincs is. Legalább a tompított fényszóró izzóival spórolok, kevesebb szemetet termelek...

Ui2: ha hozol nekem megfelelő alapanyagot újrahasznosításra, neked is örömmel varrok egyedi autós üléshuzatot, ülőpárna huzatot. ;-) Ha nem hozol, akkor is megbeszélhetjük. ;-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése